Vakantie


Programma

De brochure of hotelbeschrijving is van cruciaal belang om de verwachtingen van klanten te kunnen beoordelen en op waarde te kunnen schatten.

Voorbeeld

Klanten boekten een reis naar Acapulco in een 5-sterren hotel. De drukte aldaar was zodanig dat klanten meenden dat de reisorganisatie hen verkeerd of onvoldoende had voorgelicht. Er werd weliswaar een hotel dicht bij het centrum beschreven, maar uit niets viel op te maken dat er ook een drukke verkeersweg voor het hotel lag. De uitspraak luidde dat klanten in het gelijk werden gesteld. De reisorganisatie was tekort geschoten in haar informatieplicht. Dit leidde tot een vergoeding van 800,00 euro.

Vergeet niet

Zorg zo mogelijk voor een klachtenrapport. Dit is niet verplicht maar zorgt voor bewijslast. En bel zo mogelijk naar de reisorganisatie in Nederland tijdens uw vakantie. Ook dit is niet verlicht maar kan de hoogte van een schadevergoeding beperken. U dient te bewijzen dat de klacht gegrond is. Uw klacht dient na thuiskomst binnen 1 maand schriftelijk ingediend te zijn.

Tip

Het is verstandig om de publicatie van de reis op het moment van boeken goed te bewaren. Vooral wanneer u online boekt doet u er goed aan om een printscreen of foto’s te maken. Het aanbod kan na uw boekingsdatum worden aangepast en dan kunt u niet meer aantonen welke informatie u had bij boeking. Maak tijdens uw vakantie foto’s van tekortkomingen en zorg dat uw klacht direct gehoord wordt bij de hotelier, organisator of reisleider. Vraag om een bewijs van het indienen van de klacht(en).

Jurisprudentie

http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraak?id=ECLI:NL:GHARL:2015:5443
http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraak?id=ECLI:NL:RBROT:2014:10955
http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraak?id=ECLI:NL:GHAMS:2013:4827
http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraak?id=ECLI:NL:RBROT:2016:511

Wij gaan door als u niet verder komt